Egyetem tevékenységi köre, szervezeti struktúrája
Az egyetem tevékenységi köre, szervezeti struktúrája
Intézmény elnevezése: | Soproni Egyetem |
Rövid elnevezés: | SOE |
Intézményi azonosító | FI21120 |
KSH statisztikai számjel: |
19253086 8542 599 08 |
Alaptevékenység fő TEÁR kódja | 8542 Felsőfokú oktatás |
Székhely: | H-9400 Sopron, Bajcsy-Zsilinszky utca 4. |
központi telefonszám | +36 99 518-142 (Rektori Hivatal) |
e-mail: | rektor@uni-sopron.hu |
honlap: | uni-sopron.hu |
Intézménytörténeti szempontból az alapítás időpontja: | 1735. június 22. |
Alapítás időpontja: | 2008.01.01. (jogelőd intézmény: Nyugat-magyarországi Egyetem) |
Alapító okirat hatályos: | elektronikusan elérhető az aktuális dokumentum alapján |
Intézmény rektora: | Prof. Dr. Fábián Attila Gábor |
Az egyetem történetiségéhez számos intézményi átalakulás, egyesülés és különválás kötődik. Az intézmény az 1735-ben, Selmecbányán alapított Bányatisztképző Iskola utódintézménye. A jogelőd Nyugat-magyarországi Egyetemet érintő felsőoktatás szerkezetváltási döntések következtében 2017. február 1-től, Soproni Egyetemként folytatja oktatási, kutatási, harmadik missziós tevékenységét. Az UNESCO Szellemi Kulturális Örökség részét képező Selmeci Diákhagyományokat, melyek évszázados, időt álló értékek, őrzi és erős szellemi potenciálként tartja számon.
A nagymúltú intézményt négy, magas presztízsű kar, így a
- Benedek Elek Pedagógiai Kar,
- Erdőmérnöki Kar,
- Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar,
- Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar,
valamint a
Az Erdészeti Tudományos Intézet 2021. február 1-től kivált a megszűnő Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központból, és a Soproni Egyetemhez csatlakozott. Az átalakulás célja a fenntarthatóságot előtérbe helyező zöld egyetem keretein belül az egységes oktató-kutató bázis létrehozása.
A Soproni Egyetem a küldetésnyilatkozatában, a környezet- és minőségpolitikájában kinyilvánította a fenntartható működés és a kiegyensúlyozott fejlődés iránti elkötelezettségét, melyek többek között a hallgatók környezettudatos gondolkodásra és viselkedésre történő nevelésében, az ökológiai és gazdálkodási szempontból fenntartható folyamatok kutatásában, továbbá az infrastruktúra környezetkímélő működtetésére való törekvésben nyilvánulnak meg.
A karok és a szervezeti egységek tevékenységére a környezettudatosság, minőségorientáltság jellemző. A kiterjedt képzési struktúra, a minősített oktatók magas aránya, a doktori iskolák száma, a kutatási és publikációs tevékenységek nemzetközi színvonala, a korszerű infrastruktúra meghatározzák és erősítik az intézmény egyetemi jellegét.