Integrált Vállalati Hét a Lámfalussy Sándor Karon


Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Karon október 5-6. között került megrendezésre az Integrált Vállalati Hét, a Vállalati Kapcsolati Csoport szervezésében.  

A rendezvényen a közgazdász hallgatóknak lehetőségük nyílt, hogy az üzleti szférában jártas szakemberek, állami, és civil szereplők által nyújtott színvonalas előadások alkalmával elmélyítsék tudásukat a digitalizáció témakörében. A projekt különlegessége, hogy a Kar oktatási rendjét képezi, ami azt mutatja, hogy az oktatók hozzájárulnak ahhoz, hogy az előadásokon, szemináriumokon megtanult elméleti tudást a hallgatók gyakorlati oldalról is elsajátíthatják. A rendezvény két napja alatt 240 hallgató vett aktívan részt 2 helyszínen és a digitális térben. Az egészségügyi előírások maximális biztosítsa miatt a rendezvény kinőte a kar auláját és így az egyik nagy előadóba élő közvetítésben követhették a hallgatók, akik kiszorultak az aulából. Valamint a Doktoranduszok Országos Szövetségévél közös kooperáció jegyében az ország PhD hallgatói online követhették a rendezvényt. A magas részvételi szám is mutatja, hogy egyre többen érdeklődnek a digitalizáció szerteágazó szegmenseiről.  

A rendezvényt Dr. Czeglédy Tamás, a Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar dékánja nyitotta meg. Dékánúr kitért a digitalizáció jelenlétére a mindennapjainkba, a téma aktualitására, és fontosságára. A hivatalos megnyitott pódium beszélgetés követte. 

A pódiumbeszélgetésen szó volt arról, hogy a vállalatoknak és munkatársaiknak milyen új nehézségeket okozott a Covid-19, illetve hogyan tudtak megbirkózni a home office-szal 

A pódiumbeszélgetést hallgatóink egy felvezető pro-kontra vitában álláspontot foglaltak az otthoni munkavégzéssel kapcsolatbanA pódiumbeszélgetés alatt Váradi Mónika, a Cosmo Consult Hungary és Angyal Viktória a Rail Cargo Austria AG vállalatát képviseletében segítették hallgatóinkat a Home Office tömegessé válása miatt kialakult helyzetek értékelésében. Nem csak az általuk képviselt cégekről beszéltek, hanem a saját személyes tapasztalataikat is megosztották velünk, ők hogyan élték meg az elmúlt időszakot családjukkal, s miképpen változott meg a munkakörnyezetük a pandémia alatt. Az előadásokból kiderült, hogy a cégek számára mennyire fontos az, hogy a munkatársaik az otthoni munkavégzés során se szigetelődjenek el egymástól és a külvilágtól. Továbbá kihangsúlyozták azt is, hogy számukra a home office eddig sem állt távol, hiszen eddig is voltak olyan munkavállalóik, akik több napot dolgoztak az irodán kívül. 

A Home Office okozta szakmai gyakorlat elvégzéséhez kapcsolódó kihívásokhoz kaptak hallgatóink tippeket, karunk szakmai gyakorlati feladatiit koordináló Dr. Fóriánné Horváth Margittól.  

Locsmándi Szabolcs a Soproni Egyetem Informatikai Központ vezetője a digitális világ alakulásának főbb állomásai mutatta be, majd a jelen állapot legszélsőségesebb pozítív és negatív példáit muttatta be. 

Fülöp Gábor a Cosmo Consult Hungary munkatársa,  a digitális térben zajló team munka rejtelmeibe vezette be hallgatóinkat. 

Online bejelentkezés keretében ismerkedtünk meg az OMD munkájával valamint ezen a csatornán kapcsolódott be Babelláné Lukács Katalin c. r. őrnagy asszoncyberbullying témakörébenAz OMD jelenleg a világ egyik legnagyobb médiaügynökség-hálózata, több mint száz országban, így a magyar hirdetési piacon is jelen van. Az OMD-nél évek óta a munkatársak folyamatos, digitális szakmai fejlődése, és az adatalapú szolgáltatások fejlesztése és mindennapos használata állnak a fókuszban annak érdekében, hogy hosszú távon is biztosítsák az ügyfeleik számára az innovatív és hatékony megoldásokat. Az OMD munkatársainak előadásain fény derül arra, hogy milyen lehetőségek rejlenek a digitalizáció mögött, hogyan ismerhetők meg a fogyasztói szokások és így maguk a fogyasztók is az adat segítségével, és mindez hogyan fordítható üzleti előnnyé. Előadóink Kovács Gergő (Digital Client Lead) - Adathasználat a médiatervezésben és Ribárszki Tamás (Business Intelligence Analyst): - Adigitális attribúció szerepe az online marketingben adtak elő. 

A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Munkatársai, Csiky-Mészáros Ádám kiemelt ügyfél kapcsolattartó összefoglalójában a bemutatta a Digitális Exportfejlesztési Tudásközpont működését, a digitális termékeket/ szolgáltatásokat előállító exporttevékenységet folytató cégek mentorálását, illetve HYPER rendszert, Fekete Krisztina a DJPLAB vezetője a fenntarthatóság és az okos városok kapcsolatát, valamint a DJPLAB működését, Nemes László pedig előadásában mind a kutatók, mind a céges működés számára kiemelt fontosságú információkeresést, valamint láthatóságot és annak előnyeit, elmaradásának következményeit járta körbe. Zárásként az előadók felajánlották, hogy akár e témákhoz kapcsolódó szakdolgozatok, akár digitális export tevékenységet kitűző vállalkozások kapcsán szívesen állnak a későbbiekben a jelenlévők rendelkezésére. 

A programsorozat zárásaként Tóth-Merza Katalin klinikai szakpszihológus, a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar adjunktusa segített összefoglalni a hallottakat és a Digitalizáció személyre gyakorolt hatásáról tartott előadást. 

Az interaktivitás növelése érdekében a résztvevő hallgatók minden nap végén a nap során elhangzottakból versenyezhettek.  A hallgatók díjait a résztvevő partnerek és intézményi kollégák ajánlották fel.  

Díjjazottak:

Boros Béla III. éves gazdálkodási és menedzsment alapszakos szakos hallgató
Kiss Eszter I. éves pénzügy és számvitel alapszakos hallgató
Fülöp Virág I. éves pénzügy és számvitel alapszakos hallgató