A Soproni Egyetem Hallgatói Támogató Szolgálata (HTSZ) kulcsfontosságú szerepet tölt be a hallgatók tanulmányi és személyes életének támogatásában. A szolgálat célja, hogy átfogó segítséget nyújtson a fiataloknak a különféle kihívások leküzdésében, hozzájárulva ezzel az egyetemi közösség mentális és szociális jólétéhez.
HTSZ – „Ha Te Szólsz”
A több éve működő HTSZ pszichológiai és mentális egészség támogatása egész éven át a hallgatók rendelkezésére áll lelki, mentális, szociális, tanulmányokat érintő, vagy más egyéni problémáik esetén. A szakemberekkel történő személyes, egyéni tanácsadás mind a négy kar számára elérhető elsősorban hétfőtől csütörtökig 16.00-20.00-ig a honlapon (https://www.uni-sopron.hu/-tamogato-szolgalat) található helyszíneken, azonban szükség esetén ezen kívül is fogadják a megkereséseket. Az akár több alkalmas egyéni konzultáció és pszichológiai tanácsadás során a különböző élethelyzetek kezelésében és az ezekkel járó nehézségek leküzdésében kísérjük a hallgatókat olyan empatikus érzelmi támogatással, ahol biztonságos környezetben a diákok megoszthatják érzéseiket, szorongásukat vagy a kétségeiket. Stresszkezelési és megküzdési stratégiák elmélyítésével, a motiváció és önbizalom erősítésével segítünk azonosítani a problémák forrásait és megtalálni a hatékony megoldásokat, legyen szó tanulmányi, személyes vagy kapcsolati nehézségekről. A HTSZ által szervezett programok (pl. Egyetemi Lelki Egészség Nap, workshopok) hozzájárulnak a hallgatók önismeretének fejlődéséhez, így az egészségesebb énkép kialakításához, valamint a tanulást segítő programok a tanulási technikák fejlesztéséhez, és a vizsgákra való felkészüléshez. A képzett kortárs segítők közösségi programokkal, (Nyílt Szellemi Műhely, filmest) segítik az egyetemi életbe történő beilleszkedést. A kortárs segítők ugyanis olyan segítőkész önkéntes fiatalok, akik érzékenyek a kortársaik problémáira, és hidat képeznek a hallgatók és a professzionális tanácsadók, pszichológus között.
A Soproni Egyetem Hallgatói Támogató Szolgálata (HTSZ) kulcsfontosságú szerepet tölt be a hallgatók tanulmányi és személyes életének támogatásában. A szolgálat célja, hogy átfogó segítséget nyújtson a fiataloknak a különféle kihívások leküzdésében, hozzájárulva ezzel az egyetemi közösség mentális és szociális jólétéhez. A csoport tevékenysége nélkülözhetetlen a hallgatók sikeres és kiegyensúlyozott egyetemi mindennapjaihoz, amelynek fontosságáról Stummerné Nagy Ágnest, a Hallgatói Támogató Szolgálat koordinátorát, szakmai vezetőjét kérdeztük.
Melyek a leggyakoribb problémák és milyen megoldásokat kínálnak?
Az elmúlt években jellemző volt, hogy mind a négy kart érintve, egyre több hallgató kereste fel a szolgálatot, ami egyfelől a bizalom jele, másfelől napjaink természetes lehetősége, amivel bárki élhet. A Hallgatói Támogató Szolgálatnál a szakemberek és a kortárs segítők az egyetemi élet problémáit érintő, egymást kiegészítő tapasztalatokkal rendelkeznek, amelyek mindegyike fontos szerepet játszik a hallgatók támogatásában - mondta el a szakmai vezető.
A hallgatók elsősorban mentális egészséget érintő, stressz- és kríziskezelő, beilleszkedési, valamint tanulmányi elakadás problémával keresik fel a mély szakmai tapasztalattal rendelkező munkatársainkat és a kortárs segítőinket.
A kortárs segítők maguk is egyetemi hallgatók, így közvetlenül ismerik az egyetemi élet kihívásait, stresszforrásait és dinamikáját. Ez a közös tapasztalat könnyebbé teszi a hallgatók számára, hogy lelki értelemben megnyíljanak egymás előtt és elfogadják a hatékony segítséget. A HTSZ továbbra is megköszöni a HÖK tagjainak, a Selmeci hagyomány Firmáinak, valamint a kari Cura Personalis Csoportok képviselőinek a jelzéseit, együttműködő támogatását. Az egyéni tanácsadásokon kívül a HTSZ és a kortárs segítők ebben az évben is több hallgatói jóllétet erősítő, és tanulást segítő nagyívű programmal készül a hallgatók számára.
Hogyan érhetik el a hallgatók a szolgáltatásokat, és milyen lépéseket tesznek, hogy minél több hallgató igénybe vegye őket?
A Hallgatói Támogató Szolgálat (HTSZ) különféle csatornákon keresztül érhető el, hogy minél több hallgató igénybe vehesse a szolgáltatásait.
1. Személyes megkeresés:
Karonként az Egyetem honlapján található irodákban a hallgatók személyesen kereshetik fel a Szolgálatot. Itt helyben foglalhatnak időpontot, vagy azonnali segítséget kaphatnak sürgős esetekben.
2. Online vagy telefonon keresztül történő megkeresés:
Az alábbi e-mail címen vagy telefonszámon van mód időpont foglalásra: htsz@uni-sopron.hu, telefonon: 99/518-385.
3. Kortárs segítőkön keresztül:
A kortárs segítőkkel, akik a HTSZ szakmai támogatásával végzik munkájukat, a honlapon található elérhetőségeiken, vagy a programjaikon vehető fel a kapcsolat.
4. A Kari Cura Personalis Csoport képviselőjén keresztül:
A Soproni Egyetem a hallgatók jóllétét erősítő, személyes törődést hangsúlyozva létrehozta az Egyetemi Cura Personalis Csoportot, melynek kari képviselői szorosan együttműködnek a HTSZ munkatársával, így az ő támogató közreműködésükkel is hatékony segítséget tudnak nyújtani a szakembereink.
5. A HÖK, a Selmeci hagyomány és a különböző diákszervezetek képviselőin keresztül
A HTSZ további lépéseket tesz, hogy minél több hallgató elérhesse a szolgáltatásait. Tájékoztató kampányok szervezése során plakátok, szórólapok, e-mail hírlevelek és közösségi média posztok segítségével hívjuk fel a figyelmet azokra , valamint az első tanítási héten több fórumon bemutatjuk a tevékenységét - tette hozzá Stummerné Nagy Ágnes Hallgatói Támogató Szolgálat koordinátor, szakmai vezető.
Különös tekintettel vagyunk a hallgatói visszajelzésekre, azokat beépítve kívánjuk javítani a szolgáltatások minőségét és hatékonyságát, biztosítva, hogy azok megfeleljenek a hallgatók igényeinek.
Várjuk a további kortárs segítők jelentkezését, akik segítő attitűddel ösztönzik társaikat arra, hogy szükség esetén igénybe vegyék az egyéni tanácsadásokat. Továbbra is részt veszünk a felsőoktatási hallgatói jóllétet érintő hazai és nemzetközi programokban.
A Szolgálat megalakulásakor a névválasztás kapcsán Kissné Dr. Zsámboki Réka, az egyetemi Cura Personalis Csoport vezetője jegyezte meg kedvesen a HTSZ rövidítésre: „Ha Te Szólsz”. Igen, a tudás hovatartozást jelent. Jó dolog, ha tudunk egymásról, és ha sokan fogjuk egymás kezét. Ez a garancia arra, hogy a HTSZ széles körben ismert legyen az egyetemi közösségben, és szakmai magabiztossággal méltóképpen hozzájáruljon a hallgatók mentális egészségének fenntartásához és javításához, a sikeres egyetemi tanulmányukhoz és a személyes fejlődésükhöz.
Kapcsolódó elérhetőségek
Kapcsolódó tartalmak
- Soproni Pénzügyi Napok - Középpontban a generációváltás okozta kihívások
- Nyílt Nap a Soproni Egyetemen, december 4-én!
- Rekordszámú, 1423 fával bővül a Hűségerdő a Soproni Egyetem hallgatóinak jóvoltából
- Keress többet doktori hallgatóként!
- Ősbemutató a soproni Esterházy-palotában
- Digitális transzformáció az oktatásban – Szakmai nap a Soproni Egyetemen
- Népszerű a pulcsi kiállítás a Ligneumban - közönségszavazás november 25-ig!
- Nemzetközi találkozó faipari témában a Soproni Egyetemen
- Sózzunk, vagy ne sózzunk? - Folytatódott a Soproni Nyugdíjasegyetem
- CS4Region nyitó rendezvény