Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Interaktív és hallgatóközpontú oktatás – új képzés a Soproni Egyetem oktatóinak

Folytatódik a Képzők Képzése a Soproni Egyetemen. Az intézmény oktatói és munkatársai két napon át az interaktív oktatásmódszertan témáival ismerkedhetnek a hallgatói aktivizálástól a mesterséges intelligenciában rejlő pedagógiai lehetőségekig. A képzés felnőttképzési tanúsítvánnyal zárul.

Belső képzési igényeket felmérő kérdőívvel indult és a válaszok alapján a legnagyobb érdeklődést kiváltó témakörökből épül fel a Képzők Képzése legújabb programja. A Soproni Egyetem több évre visszanyúló oktatássorozatának célja az oktatók és munkatársak folyamatos belső továbbképzése, a legmodernebb irányzatokkal való megismertetése, oktatási eszköztáruk és gyakorlataik gazdagítása.

Az Interaktív és hallgatóközpontú oktatás: módszerek és technológiák című képzés jelenléti formában, közös tevékenységekkel a fókuszban, workshop jellegűen zajlik, célja, hogy azonnal hasznosítható tudást adjon át. Az első napon az oktatási folyamat tervezéséről hallhatnak a jelentkezők. Azokra a kérdésekre kapnak választ, hogyan alakíthatják át tanítási módszereiket úgy, hogy a hallgatók aktív, önálló tanulókká váljanak, miközben az oktatás minősége és hatékonysága is fejlődik.

A résztvevőknek újdonságot jelenthet, hogy olyan témák is napirendre kerülnek, mint a célirányos kérdezéstechnika, vitavezetési módszerek, szimulációk, kooperatív tanulási módszerek és játékos elemek tervezése.

Az Interaktív és hallgatóközpontú oktatás cím is mutatja, hogy a képzés gyakorlatorientált, a mentorok segítségével a résztvevők a saját tantárgyukhoz adaptálhatják a módszereket. Külön téma a mesterséges intelligencia az oktatásban. Itt arra keresik közösen a választ, hogyan használhatják az oktatók és a hallgatók a kognitív és tanulási képességek fejlesztésére a mesterséges intelligenciát. E műhelymunka lényege, hogy egyrészt iránymutatást nyújtson a nagy nyelvi modellek (LLM, pl. ChatGPT) használatába, a prompt engineering alapjaiba, másrészt, hogy a pedagógiai gyakorlatba miként emelhető ez be úgy, hogy a képességfejlesztő hatása valóban megjelenjen.

A legújabb „Képzők Képzése” kurzus tananyaga az RRF-2.1.2-21-2022-00011 jelű, „A Soproni Egyetem digitális transzformációja az oktatásban (SOE-DTO) 2022-2026” című projekt keretében készült.

Cikk nyomtatása E-mail